Alışılmış bir html formu mu, yoksa yıllardır kullanılan şablonun dışına çıkmadan devam etmek mi?

CRM 'imizde bulunan anlaşmalar sayfasını, diğer sayfalardan farklı olarak standart inputlar yerine word'ü andıran bir tasarımda yaptık. Bunun son kullanıcıya artısı nedir? 

Alışılmış bir html formu mu, yoksa yıllardır kullanılan şablonun dışına çıkmadan devam etmek mi?

Genel olarak insanlar değişikliği pek sevmez ve buna alışmamak için istemsizce bir direnç gösterirler. Yıllarca daktilo ile kitap yazmış bir insanı bilgisayara alıştırmanın ne kadar zor olduğunu herkes tahmin edebilir. Veya uzun senelerdir eski düzende hesap makinesi ve basılı halini tutabildiği faturalar ile işlem yapan bir muhasebeciye, artık faturalarını buraya gir, hesaplamaları da buradan yapacaksın demek ne kadar işini kolaylaştırsa da, eski ve daha uzun olan yol ona alışkanlıklarından dolayı daha kolay gelir ve diğer seçeneği her seferinde görmezden gelmeyi seçer.

Sistemimizde bulunan ve buraya konu olan anlaşma olayında da benzer bir mantık olduğu söylenebilir. Bunu yazacak olan satış personeli veya hazırlayacak olan avukat bunu el ile kağıtlara yazmıyordu tabiki ama yıllardır gördüğü, alıştığı bir word ortamı vardı ve bu onun konfor alanıydı diyebiliriz. O kullanıcıyı buradan çıkarıp "sen artık bu inputlara yazacaksın" demek hem onun görsel anlamda farklılığa alışmasını beklemek hem de istemsizce onu kısıtlamak anlamına geliyor. Onun yerine bize aynı sonucu verecek olan bir kaç tasarım oynaması ile hem kullanıcıyı alışkanlıklarından çıkarmamak, hem de sonucun gözünün önünde olmasını sağlamak istedik.

Bu ufak oynamalar ile kullanıcıları tasarımı ne kadar hoş olursa olsun standart inputlardan kurtarıp, kendi konfor alanlarına benzer elemanlar ile işlem yapmasını sağlamak, o ekranda işlem yapan kullanıcıya değerliyim hissini verecek ve bu artı motivasyon olarak farkını gösterecektir.